15. 11. 2021.

Frojd, Ispunjen život

                            


    Veličina vašeg identiteta određuje veličanstveni problem koji je u stanju da vas izbaci iz takta.“ Ovako je govorio čuveni psihijatar i osnivač psihoanalizirao Sigmund Frojd, ako bismo mogli saželi njegove smernice za srećan život, mogli bismo izdvojiti 3 suverene istine koje možda nije lako usvojiti, ali zato mogu značajno olakšati život svakom čoveku.

 1. Život svakoga udara bez razlika

Život je niz problema, nakon čega slede trenuci smirenosti i rasprostranjenosti. “ - rekao je Frojd. „Teški trenuci deo su sveta u kojem živimo. Da li smo znali šta je lepo vreme bez strašnog? Da li bismo bez podlosti znali šta je iskrenost? Sve na svetu je dvostruko i ima par: radost i tuga, život i smrt, pobede i poraze. Naši životi su ispunjeni ovim, i za svaki udarac čovek ima svoj odgovor - ne treba se plašiti nevolja, bez obzira na to kakve su bile. Sve je sklono promenama. “ 

 2. Nema svaki život precizan smisao, ali svako ga može pronaći. 

Kada su Frojda pitali šta je smisao života, rekao je: „Ni u čemu i u svemu. Izraz smisao života ne postoji i ne bi trebao da uvodi ljude u očajanje, kako se to obično događa. Svaka osoba je slobodna da svom životu podari smisao, od proučavanja zvezde do uživanja. Malo ljudi shvata da snaga osoba leži u činjenicama da se može otrgnuti od svog životinjskog smisla postojanja (preživeti) i dati smisao onome što voli. “

3. Niko vam ne može učiniti sreću osim vas sami. „Znate li zašto su ljudi razočarani u druge ljude? Daju im moć nad njihovim životima. „Ovo je ljubav mog života, biću sretan!“ - kažu u sedamnaest. „Ukrao si mi najbolje godine i uništio mi život!“ - kažu nešto kasnije. To je zato što smo navikli da bismo drugima dali moć nad svojim životima. „Ceo život sam proveo na deci, ali ona me otišla i ne posećuju me“, „Prijatelji su se okrenuli!“ - kažemo. Iz nekog razloga mislimo da će nam neko pomoći da živimo sretnije i sigurno smo razočarani. “
      „Ne žudimo za istinom o svojim životima, želimo iluziju da neko ili nešto može poboljšati: vreme, ljudi, političari - šta god, ali ne mi! Stalno smo zahtevni i koliko smo se puta ljutili na druge, ali nikada na sebe. Vreme je da ljudi shvate da je vreme da prestanu da predaju svoje raspoređivanje i život u ruke onima koji se ne snalaze sami sa sobom. Mi nismo polovine, mi smo integralne celine po prirodi! Ako se osećate kao „polovina“ - ovo je samo znak da sami morate sebe učiniti celom osobom. “ - govorio je Frojd. 

Нема коментара:

Постави коментар