18. 12. 2015.

Pismo James Joyce-a Grantu Richardsu




Grantu Richardsu ,

Javili ste mi da izdavač kome ste poslali mo ju pripovetku Dva ljubavnika, pre nego što ste je i sami pročitali, odbija da je štampa i zato tražite od mene ili da je ispustim iz zbirke ili da je tako preradim da bi mogla biti objavljena. Ne vidim načina, kako da učinim i jedno od toga. Svoju knjigu sam pisao sa odgovarajućom pažnjom, uprkos stotini poteškoća i u skladu sa onim što se naziva klasična tradicija pisanja. Dopustite zato da vam reknem kako me mišljenje vašeg izdavača uopšte ne zanima. Šta više, sada nisam voljan ispustiti pasaže koji su oznaćeni plavom olovkom u noveli Duplikati, niti mogu predložiti bilo ko ju drugu rešenje na mesti “bloody” (krvavo) u noveli Milost.

Nameravao sam vam poslati četrnaestu i poslednju novelu Mali oblak koja je sada konačno dovršena. Neću to učiniti dok ne dobijem od vas odgovor, i također neću vam vratiti rukopis dve novele, koje ste mi poslali. Ako mi u sledećem pismu javite da ste našli mogućnost da štampate moju knjigu onako kako sam je napisao i da ste našli izdavača da stavi u opasnost svoju besmrtnu dušu – poslaću vam sve tri pripovetke. Odlučite li protivno, možete mi vratiti celi rukopis. Bila bi to za mene gotova propast, ali bojim se da nije u mojoj moći ono što vi tražite, kako biste umirili izdavačevu savest.

James Joyce,

 Grantu Richardsu
 

Нема коментара:

Постави коментар