19.11.2016.

Fransoa-Rene d Šatobrijan,







Francois-Rene de Chateaubriand,  (1768-1848) francuski pisac, političar i
diplomata

  • “Memoari sa one strane groba”

Već odavno nisam bio ovako sam i slobodan; prazna je soba u kojoj sam zatvoren; dva ležaja za dva putnika koji bdi i nema ni ljubav da uljuljkuje ni snove da sniva…A međutim koliko života osećam u dubini svoje duše? Nikada, ni onda kad mi je najvatrenija krv strujala iz srca u žile, nisam govorio jezikom strasti sa onom snagom sa kojom bih to sad mogao da učinim…
Dolaziš li mi opet, u posetu, čarobno priviđenje moje mladosti? Da ti nije žao mene? Vidiš li, izmenilo mi se samo lice; uvek himeričan, i sada me sažiže vatra kojoj nema uzroka niti je išta podhranjuje…"


  • “Atala”

"Eh,dete moje…Ja sam samo stari jelen osedeo usled mnogih zima; godine moje hoće da preteknu godine gavrana; pa ipak i pored tolikih dana što su potisnuli moju glavu, i pored toliko životnog iskustva, još nikad nisam sreo čoveka koga nisu obmanuli snovi o sreći, ni srce u kome ne postoji skrivena rana…"

 "S jedne strane" "ja osećam u sebi preobilje života, ali istovremeno i nedostatak ma čega što bi moglo da ispuni ponor moje egzistencije."






527 Istorija mode: Romantizam

  • opis modernog mladića romantizma:


“On treba da na prvi pogled izgleda bolesno, da ima nešto nehajno u pojavi. Ni potpuno izbrijan, ni bradat, već kao da mu je brada iznikla bez upozorenja u trenutku očajanja. Uvojci vetrom razbarušene kose, prodoran pogled, idealizam, rasejanost, svetle oči. Usne stisnute od prezira prema ljudskoj vrsti, nemirno Bajronovo srce, utonuo u gnušanje i misteriju postojanja.”
 
 _________________________________________
  • knjiga Genij hrišćanstva ( Le génie du Christianisme (1802.)
 
- ...takozvana gotička književnosti „izdiže ogavne utvare potpune društvene dezintegracije pri čemu vrlina mesto ustupa mani, razum žudnji, zakon tiraniji”

- "Originalan pisac nije onaj koji nikoga ne oponaša, nego onaj koga niko ne može oponašati."


________________________________________

Memoari s onu stranu groba (1850.)

"Pamćenje je često odlika gluposti: njome se obično odlikuju tromi duhovi, koje ono čini još tromijima zbog tereta koji ih opterećuje."
 
 
 

Нема коментара:

Постави коментар